آرشیو شهریور ماه 1401

کلینیک بارانا؛ مجهزترین دندانپزشکی در مشهد

کامپوزیت دندان در مشهد

مهم ترین کاربردهای کامپوزیت ونیر دندان چیست؟

ونیرهای کامپوزیت از جنس رزین هستند که در عمل باندینگ، جهت بستن فاصله بین دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند.

رزین کامپوزیت با درجات متفاوت استحکام، ضریب شکست نور و پالیش پذیری ساخته می شود که به صورت لایه ای خمیری شکل، بر روی مینای دندان آسیب دیده توسط متخصص کامپوزیت فیکس می شود.

اولین سؤالی که در مورد کاربرد کامپوزیت ها معمولاً از سوی اکثر افراد مطرح می شود، اینست که چه کسانی می توانند ونیر کامپوزیت دندان انجام دهند؟

در پاسخ به این سؤال می توان گفت که کامپوزیت ونیر در چند سال اخیر، به عنوان یک روش زیبایی و درمانی توانسته توجه طرفداران بسیاری را به خود جلب کند و این روش برای رفع بسیاری از عیوب ظاهری دندان ها؛ به خصوص برای افرادی که از وجود لکه های خفیف، شکستگی و یا فضای خالی بین دندان های خود رنج می برند توصیه می شود. 

از این رو مهم ترین کاربردهای ونیر کامپوزیت دندان عبارتند از:

  1. اصلاح دندانهای زرد و بد شکل
  2. ترمیم دندان های شکسته و یا لب پر شده
  3. پر کردن فاصله جزئی بین دندان های جلو

به طور کلی افراد با دندان های نامرتب، آن هم تنها به شرط بهم ریختگی جزئی و یا برخورداری از بهداشت دهان در حد مطلوب و همچنین عدم پُر کردگی و یا پوسیدگی قبلی، می توانند کاندیدای مناسب کامپوزیت دندان در مشهد باشند.

توجه: توصیه متخصص کامپوزیت دندان به افرادی که دندان های خیلی نامرتبی دارند؛ اینست که به جای کامپوزیت، از روش ارتودنسی برای اصلاح فرم دندان های خود استفاده کنند و در افرادی که دارای دندانهای پوسیده و یا از قبل پُر شده باشند، روکش دندان به عنوان بهترین روش جایگزین ونیر کامپوزیت می شود. 

سن مناسب انجام کامپوزیت دندان

لبخند زیبا تا حد زیادی بر روی اعتماد به نفس هر شخص در سنین مختلف تأثیر می گذارد. در سنین کمتر، انجام کامپوزیت دندان به ندرت ممکن است که در برخی افراد، به دلیل تکمیل نشدن رشد استخوان ها با ایجاد فاصله بین لثه ها و دندان ها همراه باشد.

به طور کلی برای انجام کامپوزیت دندان در مشهد، هیچ گونه محدودیت سنی وجود ندارد و تمامی افراد بالای 17 سال می توانند بدون هیچ نگرانی خاصی در کلینیک بارانا، از این روش برای درخشندگی و اصلاح فرم دندان های خود استفاده کنند.

منبع: https://baranadental.com/mashhad-dental-composite/

اولین مطالب آزمایشی من

این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .

دومین مطلب آزمایشی من

این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.