آرشیو تیر ماه 1402

کلینیک بارانا؛ مجهزترین دندانپزشکی در مشهد

چه زمانی باید برای عصب کشی دندان اقدام کرد؟

عصب کشی دندان برای مواقعی است که مشکلات پیچیده دندان بروز پیدا میکند که عمدتاً بر پالپ دندان تأثیر می گذارد. "پالپ" دندان همان چیزی است که ارائه دهندگان دندانپزشکی آن را اعصاب، رگ های خونی و سایر بافت های عمیق داخل هر دندان می نامند. وقتی در آینه نگاه می کنید، بخشی از دندان هایتان که می بینید لایه ای بیرونی به نام مینای دندان است.

اندودنتیست ها از تکنیک های پیشرفته برای درمان مشکلات پالپ و ریشه دندان استفاده می کنند. ریشه شما بخشی از دندان شماست که تا زیر لثه کشیده شده و دندان شما را در جای خود نگه می دارد. اندودنتیست ها روی تسکین درد دندان یا دهان تمرکز می کنند و در عین حال دندان طبیعی شما را در صورت امکان حفظ می کنند.

 

متخصص اندودنتیست چه کاری انجام می دهد؟

متخصصان ریشه دندان در تشخیص و درمان علل پیچیده دندان درد تخصص دارند. آنها برای تسکین درد و در عین حال حفظ دندان طبیعی شما کار می کنند. اندودنتیست ها در حفظ دندان مهارت دارند - حتی دندان هایی که به شدت آسیب دیده یا پوسیده شده اند.

 

دلایل رایج برای مراجعه به متخصص ریشه و عصب کشی

اندودنتیست ها عمدتاً پالپ دندان یا بافت ریشه آسیب دیده را که ناشی از دلایل زیر است درمان می کنند:

 

پوسیدگی دندان: خرابی دندان که در نتیجه مراقبت نامناسب از دندان ها و لثه ها (بهداشت دهان) ایجاد می شود. اگر یک حفره درمان نشده به بافت ریشه دندان شما آسیب برساند، ممکن است به متخصص ریشه دندان مراجعه کنید. پوسیدگی دندان می تواند باعث التهاب (پالپیت) یا حتی مرگ (نکروز) و عفونت در بافت پالپ شود.

صدمات دندانی: ضربه ای که بر دندان شما تأثیر می گذارد (مانند سقوط شدید).

آبسه دندان: تجمع چرکی که با ورود باکتری به داخل دندان یا لثه ایجاد می شود.

دندان ترک خورده: آسیبی که به دندان شما وارد می شود که به باکتری اجازه ورود به داخل آن را می دهد.

روش های عصب کشی

اندودنتیست ها گاهی اوقات دندانپزشک کانال ریشه نامیده می شوند. در حالی که دندانپزشکان عمومی و اندودنتیست ها هر دو درمان ریشه را انجام می دهند، اندودنتیست ها این روش را بسیار بیشتر انجام می دهند. آموزش های تکمیلی و حجم درمان بیشتر به این معنی است که اندودنتیست ها در انجام کانال های ریشه متخصص هستند.

 

اندودنتیست ها چندین روش را انجام می دهند:

 

کانال ریشه: پالپ دندان آسیب دیده یا عفونی را از بین می برد و برای جلوگیری از عفونت مجدد، دندان را دوباره آب بندی می کند.

درمان مجدد ریشه: موادی را از کانال ریشه قبلی که به درستی بهبود نیافته اند، حذف و جایگزین می کند.

جراحی ریشه دندان: جراحی تخصصی، مانند آپیکوکتومی (برداشتن انتهای یا نوک ریشه دندان).

جراحی اورژانسی دندان: ممکن است شامل ترمیم آسیب های پیچیده دندانی یا درمان عفونت های شدید دندان باشد.

جراحی کشیدن دندان (درآوردن): کشیدن دندان به این دلیل که آسیب بافتی بسیار زیادی وجود دارد که یک ارائه دهنده آن را نجات دهد.

جراحی ایمپلنت دندان: قرار دادن ایمپلنت دندان با جراحی. یک ارائه دهنده می تواند از ایمپلنت برای پشتیبانی از پروتزها مانند بریج ها و بازگرداندن ظاهر و عملکرد دندان های شما پس از برداشتن دندان استفاده کند.

همه اندودنتیست ها همچنین دندانپزشک هستند، به این معنی که ممکن است همان روش های رایج در دندانپزشکی عمومی، از جمله تمیز کردن، سفید کردن، روکش ها، روکش ها و موارد دیگر را انجام دهند.

 

بعد از عصب کشی دندان چه اتفاقی برای دندان می افتد؟

احساس شما پس از درمان ریشه بستگی به مشکل خاص شما و شدت آن دارد. اکثر درمان‌های ریشه، روش‌های سرپایی هستند (به زودی بعد از عمل به خانه می‌روید). ممکن است بعد از درمان ریشه، ناراحتی جزئی داشته باشید. برخی از افراد آنقدر احساس خوبی دارند که در همان روز به سر کار بازگردند.

 

ممکن است تا چند روز پس از عمل، دهان یا دندان شما احساس درد کند. جراحی گسترده تر ممکن است باعث ناراحتی شدیدتر یا طولانی تر شود. ارائه دهنده شما ممکن است برای کاهش درد، مبارزه با عفونت یا کمک به بهبودی بدن شما دارویی تجویز کند.

 

پس از درمان ریشه، ممکن است لازم باشد با دندانپزشک معمولی خود پیگیری کنید. ارائه دهنده شما ممکن است یک روکش (پوشش فلزی یا چینی) در بالای دندان شما قرار دهد تا به طور کامل از دندان ترمیم شده شما محافظت و ترمیم شود. مهم است که دستورالعمل های ارائه دهنده خود را دنبال کنید تا مطمئن شوید که دندان شما همانطور که باید ترمیم می شود.

 

چه زمانی باید با متخصص اندودنتیست مشورت کنم؟

برای ارزیابی هرگونه درد دندانی که از بین نمی رود یا بدتر می شود، با یک متخصص دندانپزشکی که به آن اعتماد دارید تماس بگیرید. انتظار برای چک کردن دندان شما ممکن است شانس ارائه دهنده شما را برای نجات دندان طبیعی شما کاهش دهد.

 

اگر موارد زیر را دارید ممکن است لازم باشد با متخصص ریشه تماس بگیرید:

 

درد طولانی مدت دندان.

درد غیر قابل توضیح در دهان یا فک شما.

دندان هایی که به گرما، سرما یا غذاهای شیرین حساس هستند.

التهاب نزدیک دندان یا لثه آسیب دیده.

برخی از علل دندان درد (مانند آبسه دندان) اگر به اندازه کافی درمان نشوند خطرناک هستند. اگر در اثر تصادف به دهان خود آسیب دیدید یا علائم احتمالی عفونت را تجربه کردید، به دنبال درمان فوری باشید:

 

تب.

مشکل در تنفس یا بلع.

قرمزی یا تورم در دهان که تا گونه گسترش می یابد.

قیمت عصب کشی دندان در مشهد نسبت به وخامت دندان متفاوت است. برای اطلاع از آن ابتدا باید معاینه شوید.
کلینیک بارانا مشهد با ارائه تمام خدمات درمانی و زیبایی در خدمت شماست.

کلینیک بارانا، یکی از بهترین‌ مراکز دندانپزشکی مشهد

دندانپزشکی یکی از حوزه‌های مهم درمانی است که نیازمند به تخصص و تجربه دندانپزشکان با تجهیزات پیشرفته و روش‌های درمانی مدرن است. شهر مشهد به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای ایران و مرکز استان خراسان رضوی، دارای بسیاری از مراکز دندانپزشکی مشهد با تخصص و تجربه در ارائه خدمات دندانپزشکی به بیماران است. یکی از این مراکز تخصصی، کلینیک دندانپزشکی بارانا است که با داشتن تجهیزات پیشرفته و کادری مجرب از دندانپزشکان، برای بیماران خود خدماتی با کیفیت بالا و با نتیجه‌ای مطلوب در زمینه‌های مختلف دندانپزشکی ارائه می‌دهد.

 کلینیک دندانپزشکی بارانا

خدمات کلینیک دندانپزشکی بارانا

در زمینه ترمیم دندان، انواع ترمیم‌های زیبایی و پرکاربردی مانند مصنوعی، پورسلین، و... در کلینیک بارانا شهر مشهد ارائه می‌شود. این ترمیم‌ها به صورت ماده‌ای شبیه به دندان انجام می‌شوند و به دندان‌های بیماران سلامت و ظاهر طبیعی را بازمی‌گردانند.

 

در زمینه ایمپلنت نیز تیم پزشکی حاذق در کلینیک بارانا با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، این روش جایگزین دندان‌های مفقود شده را با کیفیت بالا و بدون هیچگونه عوارضی به بیماران ارائه می‌دهند. خبر خوب این که علاوه بر ایمپلنت، خدماتی نظیر کامپوزیت و لمینت دندان در کلینیک بارانا با پرداخت اقساطی قابل ارائه است.

 پزشکان کاربلد بارانا همچنین در زمینه ارتودنسی نیز از بروزترین تکنیک‌ها استفاده کرده و با ارائه روش‌های درمانی مدرن، به بیماران خود خدماتی با کیفیت بالا و نتیجه مطلوب در زمینه درمان اختلالات دندان و فک ارائه می‌دهند.

ارتودنسی در کلینیک برانا

انواع جراحی در کلینیک بارانا

در ضمن، انواع جراحی مانند لیفت لثه نیز از سایر خدماتی هستند که در کلینیک دندانپزشکی بارانا مشهد ارائه می‌شود. این خدمات با استفاده از تجهیزات پیشرفته و با داشتن تخصص دندانپزشکان مجرب، به بیماران خود با کیفیت بالا ارائه می‌شود.

 

در نهایت، با توجه به تخصص و تجربه دندانپزشکان و به کمک تجهیزات پیشرفته و روش‌های درمانی مدرن، مرکز دندانپزشکی بارانا در شهر مشهد به بیماران خود خدماتی با کیفیت بالا و با نتیجه‌ای مطلوب در زمینه دندانپزشکی ارائه می‌دهد. برای اطمینان از انتخاب بارانا به عنوان بهترین مرکز دندانپزشکی در شهر مشهد، می‌توانید از تجربیات و نظرات بیماران قبلی، مشاوره با دوستان و آشنایان و همچنین مطالعه و بررسی اطلاعات مربوطه استفاده کنید.

آیا خدمات ارزان دندانپزشکی می تواند باکیفیت تلقی شود؟

هزینه های دندانپزشکی ممکن است در مناطق مختلف و در مطب های مختلف متفاوت باشد. اما باید توجه داشت که هزینه های ارتودنسی و دندانپزشکی بالا، به معنی کیفیت بالا نیست و همچنین هزینه های پایین نیز به معنی کیفیت پایین نیست.

در برخی موارد، دندانپزشکان ممکن است هزینه های کمتری را برای خدماتی مانند ارتودنسی و دندانپزشکی ارائه دهند، اما این نباید به معنی کیفیت پایین خدمات باشد. در واقع، بهتر است قبل از انتخاب دندانپزشک و شروع درمان، به مطالعه و بررسی تجربه ها و نظرات دیگر بیماران، بازدید از مطب و صحبت با دندانپزشک بپردازید تا مطمئن شوید کیفیت خدمات دندانپزشکی به مطلوبیت شماست.

به علاوه، در برخی موارد، دندانپزشکان ممکن است از مواد و تجهیزات بدون نام و نشان تجاری استفاده کنند تا هزینه های خدمات را کاهش دهند. اما این ممکن است مراحل درمان را طولانی تر کند و به کیفیت درمان بیمار آسیب برساند. بنابراین، برای انتخاب بهترین دندانپزشک برای درمان ارتودنسی، بهتر است به جستجوی دندانپزشک با تجربه و متخصص در این زمینه بپردازید.

قیمت های دندانپزشکی در مطب بهتر است یا کلینیک؟

های دندانپزشکی ممکن است در مطب ها و کلینیک ها متفاوت باشد. برای مثال، قیمت های دندانپزشکی در کلینیک های بزرگ تر اغلب بیشتر از هزینه های دندانپزشکی در مطب های کوچک تر است. اما این یک قاعده مطلق نیست و هزینه های دندانپزشکی ممکن است بسته به نوع خدمات و شرایط مختلف متفاوت باشد.

از طرف دیگر، مطب های دندانپزشکی ممکن است برای برخی افراد راحت تر و آسان تر باشد، زیرا اغلب در مناطقی واقع شده اند که به راحتی قابل دسترسی هستند و همچنین بهترین خدمات دندانپزشکی را با هزینه های مناسب تر ارائه می دهند. در مطب های دندانپزشکی، ممکن است دندانپزشکان به صورت مستقیم با بیماران خود کار کنند و برای درمان های پیچیده تر، به خدمات تخصصی دیگر ارجاع دهند.

با این حال، مهمترین نکته این است که برای انتخاب بهترین دندانپزشک برای درمان ارتودنسی، بهتر است به جستجوی دندانپزشک با تجربه و متخصص در این زمینه بپردازید، بدون توجه به اینکه آیا او در مطب یا کلینیک فعالیت می کند. همچنین، قبل از شروع درمان، حتماً با دندانپزشک خود در مورد هزینه های درمان و شرایط پرداخت صحبت کنید تا ناگهان با پرداخت هزینه های غیر منتظره مواجه نشوید.

ترمیم دندان هزینه کمتر دارد یا عصب کشی؟

هزینه ترمیم دندان و عصب کشی بسته به شرایط و محل درمان متفاوت

است. در برخی موارد، هزینه ترمیم دندان ممکن است کمتر از هزینه عصب کشی باشد و در برخی موارد، هزینه عصب کشی ممکن است کمتر از هزینه ترمیم دندان باشد.

 

علاوه بر هزینه ها، باید توجه داشت که ترمیم دندان و عصب کشی دو روش متفاوت در درمان مشکلات دندانی هستند. در برخی موارد، ترمیم دندان می تواند به عنوان یک راه حل موقت برای مشکلات دندانی مانند شکستگی، شکاف، خوردگی و یا ترک دندان استفاده شود. در صورتی که مشکل دندانی شدیدتر باشد و باعث درد و عفونت شده باشد، عصب کشی ممکن است بهترین راه حل باشد.

 

به طور کلی، برای تعیین بهترین روش درمان برای مشکلات دندانی، بهتر است با دندانپزشک خود مشورت کنید و به او اجازه دهید تشخیص دقیقی را در خصوص مشکل دندانی شما بدهد و بهترین روش درمان را پیشنهاد دهد. همچنین، باید توجه داشت که درمان به موقع مشکلات دندانی، می تواند هزینه های بیشتری را که ممکن است در مراحل بعدی درمان نیاز باشد، جلوگیری کند.

چگونه می‌توان از مشکلات دندانی جلوگیری کرد؟

برای جلوگیری از مشکلات دندانی، می توانید به روش های زیر توجه کنید:

 

:

  1. بهداشت دهان: دندان ها را دو بار در روز برای دو دقیقه با مسواک و خمیر دندان تمیز کنید و از نخ دندانی برای تمیز کردن فضای بین دندان ها استفاده کنید. همچنین از آب دهان ضد عفونی کننده استفاده کنید و مراقب باشید که غذاهای خود را کامل بلعیده و نریزید.
  2. رژیم غذایی سالم: مصرف مواد غذایی شیرین و بیش از حدی از نوشیدنی های شیرین، میوه های خیس و ترش، قند و اسیدهایی که می توانند دندان ها را تخریب کنند، باید محدود شود. مصرف سبزیجات و میوه های تازه و پرفیبر و شیر و محصولات لبنی نیز به دندان ها کمک می کند.
  3. استفاده از وسایل حفاظتی: استفاده از پوشیدنی های حفاظتی برای جلوگیری از آسیب دیدن دندان ها در فعالیت های ورزشی و بازی های تماسی بسیار مهم است.
  4. بازدید منظم از دندانپزشک: برای جلوگیری از مشکلات دندانی، باید دو بار در سال به دندانپزشک بروید تا به سلامت دندان ها خود اطمینان حاصل کنید و در صورت وجود هر گونه مشکل، به موقع درمان شود.
  5. قطع سیگار و استفاده از ترکیبات مخدر: سیگار کشیدن، استفاده از ترکیبات مخدر و مصرف الکل به دندان ها و لثه ها آسیب می رساند و می تواند باعث مشکلات دندانی شود.

با انجام این روش ها، می توانید از مشکلات دندانی جلوگیری کنید و دندان های سالم و قوی داشته باشید.

 اطلاعات بیشتر : دندانپزشکی مشهد