آرشیو فروردین ماه 1402

کلینیک بارانا؛ مجهزترین دندانپزشکی در مشهد

پرسش و پاسخ به متداول ترین سؤالات لمینت مشهد

1- آیا لمینت دندان قابل ترمیم است؟

خیر- لمینت قابل ترمیم نیست و طول عمر دائمی نیز ندارد؛ بنابراین پس از مدتی ممکن است بر اثر شکستگی، پوسیدگی، تغییر رنگ و … نیاز به تعویض یابد.

2- مدت زمان لمینت کردن دندان ها چقدر است؟

میزان تجربه و تخصص دندانپزشک و در پی آن انجام هر مرحله با دقت و سرعت بالا، تعداد و طول جلسات مراجعه را کوتاه تر می نماید. در مجموع لمینت مشهد، در یک الی دو جلسه و با گذشت فاصله زمانی دو تا سه هفته برای زیباجویان کلینیک دندانپزشکی بارانا قابل انجام است.

3- برای نصب لمینت دندان چه میزان از دندان تراش داده می شود؟

لمینت در مشهد با حداقل تراش و ضخامت 0.3 میلی متر توسط بهترین متخصص لمینت دندان در کلینیک بارانا انجام میشود. البته باید در نظر داشت که میزان تراش وابسته به عوامل مختلف بین 0.5 تا 0.8 میلی متر خواهد بود. تراش بیش از این مقدار میسر نیست و باید از روش زیبایی دیگری برای اصلاح نواقص دندانی استفاده نمود.

4- آیا میتوان از لمینت برای دندان سیاه شده استفاده کرد؟

لمینیت مشهد معمولاً برای رفع زردی و یا دندان هایی که ریشه و عصب سالم دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. معمولاً پیش از لمینت، دلایل اصلی سیاه شدن دندان بررسی می شود و در شرایطی که سیاهی به دلایلی مانند عصب کشی اندو باشد، دندان دیگر قابلیت اجرای لمینت را ندارد.

5- آیا لمینت باعث بوی بد دهان می شود؟

معمولاً اگر لمینت ها به شکل غیر اصولی نصب شوند، سبب گیر مواد غذایی در میان دندان ها و در نهایت ایجاد بوی بد در دهان می شوند که لازم است برای درمان آن علاوه بر حفظ بهداشت دهان، حتماً از داروهای بیماری لثه و دهانشویه های آنتی سپتیک پس از معاینه و نظر دندانپزشک استفاده کرد.

لینک منبع: 

قیمت لمینت دندان در مشهد 1402

مزایا و معایب ایمپلنت دندان مشهد چیست؟

از مزایا و نتایج موفقیت آمیز کاشت ایمپلنت در مشهد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

1- بهبود عملکرد دندان ها و کمک به دستگاه گوارش

2- کاهش احتمال تحلیل و از بین رفتن استخوان فک

3- تضمین سلامت لثه و دندان های مجاور 

4- در صورت مراقبت عمر دائمی دارند

5- همانند دندان های طبیعی به نظر می رسند

6- سهولت رعایت بهداشت دندان ایمپلنت شده نسبت به سایر روش های کاشت

مزایای ایمپلنت چیست
لبخند طبیعی از مزایای کاشت ایمپلنت دندان به شمار می رود.

اگر چه ایمپلنت دندان نسبت به سایر روش های کاشت دندان در مشهد معایب کمتری دارد، ولی با این حال قبل از انتخاب مناسبترین درمان برای دندان های از دست رفته باید در کنار تمام مزایا به نقص های آن نیز توجه کرد.

 

1- برای کاشت نیاز به حجم و تراکم بالای استخوان دارند

2- احتمال ضعیف شکستن بدنه ایمپلنت در اثر وارد آمدن فشار زیاد

3- شل شدن پیچ ایمپلنت با فشار زیاد

4- لق شدن روکش ایمپلنت در اثر فشار زیاد

5- بروز علائم عفونت ایمپلنت در برخی موارد نادر

6- طولانی بودن دوره درمان

7- هزینه بالای درمان ایمپلنت

معایب ایمپلنت دندان
شکستگی ایمپلنت دندان در اثر فشار زیاد و ضربه خوردن

ایمپلنت مشهد؛ یک روش تقریباً دائمی برای دندان های از دست رفته!

 
 

شکستگی و یا افتادن دندان اتفاقی است که کم و بیش همه ما احتمالاً در طول زندگی آن را تجربه خواهیم کرد. عوامل متعددی منجر به از بین رفتن دندانها و همچنین نیاز ما به یکی از روش های کاشت دندان می شود.

ایمپلنت دندان در مشهد به عنوان یکی از مهم ترین خدمات کلینیک دندانپزشکی بارانا، علاوه بر جنبه زیبایی برای درمان مشکلات دهان و دندان نیز کاربرد دارد و به دلیل حساسیت بالای فرآیند کاشت؛ باید توسط بهترین متخصص ایمپلنت انجام شود.”

حال این پرسش مطرح می شود که ایمپلنت دندان چیست و چرا نسبت به سایر روش های کاشت دندان در مشهد بیشتر کاربرد دارد؟
امروزه در حوزه دندانپزشکی، روش های زیادی برای درمان و زیبایی دندان ها به کار گرفته می شود که در این بین ایمپلنت؛ به عنوان یک روش مؤثر جایگزین دندانهای از دسته رفته می شود.

در کاشت دندان ثابت بر پایه ایمپلنت، یک پیچ از جنس تیتانیوم که با سلول های استخوان فک انسان سازگاری داشته، جایگزین ریشه دندان از دست رفته می شود و به دلیل استحکام بالا، تقریباً تا آخر عمر بدون هیچ مشکلی در فک بیمار باقی می ماند.
پس از گذشت مدت زمان مورد نیاز برای جوش خوردن ایمپلنت به استخوان فک، روکشی با ظاهر مشابه به دندان طبیعی روی آن قرار می گیرد.

 
ایمپلنت چیست؟
ایمپلنت؛ بهترین جایگزین ریشه دندان های از دست رفته

اجزای تشکیل دهنده ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان در مشهد در شرایطی می تواند به عنوان یک روش مؤثر جایگزین دندان های از دست رفته باشد که جنس قطعات آن از کیفیت مرغوبی برخوردار باشد، در غیر این صورت برای سلامت دندان ها ضرر دارد.

قطعات ایمپلنت دندان عبارتند از:

 

1- پایه یا فیکسچر ایمپلنت: این قطعه در پایین ایمپلنت قرار دارد و همانند ریشه دندان عمل می کند. در افرادی که استخوان کافی برای کاشت دندان ندارند، بایستی در ابتدا پیوند استخوان انجام شود.

2- اباتمنت ایمپلنت: به روکشی که روی پایه یا فیکسچر قرار می گیرد، اباتمنت می گویند که دارای انواع مختلفی می باشد.

3- هیلینگ ایمپلنت: کاربرد اصلی آن جلوگیری از نفوذ باکتری ها و اجسام خارجی به پایه ایمپلنت می باشد.

4- کوپینگ قالب گیری: این قطعه بعد از برداشتن هیلینگ ایمپلنت به کار گرفته می شود تا از شکل کلی دندانها و همچنین شکل قرار گرفتن آنها در بافت لثه، قالب گیری کند.

5- روکش: نقش تاج دندان را ایفا می کند و بر روی فیکسچر و اباتمنت جایگذاری می شود.

ساختار تشکیل دهنده ایمپلنت دندان
اجزای اصلی تشکیل دهنده ساختار ایمپلنت دندان

کاشت دندان طبیعی با بهترین دکتر ایمپلنت در مشهد

چنانچه تصمیم شما برای انجام ایمپلنت دندان در مشهد قطعی شد؛ انتخاب یک مرکز معتبر کاشت دندان پس از پرس و جو از آشنایان، بررسی سوابق کاری دندانپزشکان آن، خواندن نظرات بیماران قبلی و مشاهده ویدئوهای رضایت مراجعه کنندگان جهت تجربه یک درمان موفق با ایمپلنت، امری ضروریست.

 
بهترین دکتر ایمپلنت دندان در مشهد
کلینیک دندانپزشکی بارانا؛ یکی از بهترین و معتبرترین مراکز ایمپلنت در مشهد

در حقیقت تجربه کافی دندانپزشک و استفاده از مواد مرغوب و با کیفیت، می تواند از بروز عوارض بسیاری بعد از کاشت دندان در مشهد با ایمپلنت جلوگیری نماید.

 

شما می توانید به بهترین متخصص ایمپلنت مشهد و یا به عبارتی متخصص پریودنسی (جراح فک و دهان) کلینیک دندانپزشکی بارانا مراجعه کنید و درمان خود را تنها در شرایطی که از درستی عملکرد وی؛ پس از کسب اطلاعات از بیماران قبلی مطمئن شدید، آغاز نمایید.

 

انتخاب کلینیک تخصصی دندانپزشکی کودکان در مشهد

چنانچه به دنبال بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان در مشهد هستید، اما با معیارها و خصوصیات آن آشنایی ندارید می توانید ویژگی های یک کلینیک خوب را در ادامه بررسی کنید:

  1. برخورد خوب پرسنل: قبل از مواجه شدن کودک با متخصص اطفال، برخورد صمیمی و مهربانانه پرسنل کلینیک دندانپزشکی به کاهش اضطراب او کمک قابل توجهی میکند.
  2. محیط جذاب: محیط سرگرم کننده همراه با رنگ های شاد باعث پرت شدن حواس کودکان از ترسی که دارند می‌شود.
  3. برخوردار بودن دندانپزشک کودکان از صبر کافی: برخی از مواقع کودک به دلیل اضطراب و ترسی که دارد همکاری لازم را با متخصص اطفال انجام نمیدهد، در این موارد دندانپزشک باید با صبر و حوصله کافی ارتباط صمیمی و دوستانه با کودک برقرار کند تا ترس او از بین برود.

به طور کلی یک کلینیک دندانپزشکی کودکان مشهد باید به گونه ای باشد که اضطراب و ترس از خدمات دندانپزشکی را از کودک دور کند تا همکاری او با دندانپزشک افزایش یابد. کلینیک دندانپزشکی بارانا با برخورداری از تمام ویژگی های بیان شده؛ تبدیل به یکی از بهترین کلینیک های دندانپزشکی مشهد برای کودکان شده است.

مزایای مراجعه به موقع به کلینیک دندانپزشکی کودکان در مشهد

مراجعه منظم به دندانپزشک کودکان باعث تشخیص به موقع بیماری های مربوط به دهان و دندان می‌شود. طی این جلسات دندانپزشک اطفال مشهد علاوه بر معاینه و انجام روش های درمانی، آموزش های لازم برای جلوگیری از پوسیدگی دندان کودکان را هم ارائه میدهد که این امر از پوسیدگی، درد شدید و درمان های همراه با هزینه سنگین جلوگیری میکند.

متأسفانه در میان مراجعه کنندگان کلینیک، بارها شاهد این باور اشتباه والدین بوده ایم که غفلت ها آنها از وضعیت دندانهای شیری کودکشان مشکلات بسیاری را در آینده برای رویش دندانهای دائمی ایجاد کرده است.

بر همین اساس توصیه مهمی که متخصص دندانپزشکی کودکان مشهد نسبت به آن تأکید جدی دارد؛ اینست که قبل از اینکه ناخواسته باعث درد دندان فرزندتان شوید، برای چکاپ و معاینه وی به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید تا بتوانید علاوه بر گسترش عادت های درست، حفظ سلامت دهان و دندان، کسب آگاهی و جلوگیری از افتادن زود هنگام دندان او، به بهترین شکل مراقب سلامت کودکتان باشید.

تفاوت دندانپزشک عمومی با متخصص دندانپزشکی اطفال مشهد

دندانپزشک های عمومی معمولاً اکثر خدمات دندانپزشکی مثل ترمیم و پر کردن، خدمات زیبایی، عصب کشی و … را انجام میدهند، اما نسبت به یک متخصص از مهارت و تخصص کمتری برخوردارند. متخصص دندانپزشکی اطفال علاوه بر دوره دندانپزشکی عمومی، یک دوره 2 – 3 ساله تخصصی که شامل روانشناسی کودکان هست را نیز فرا میگیرد.

از این رو یک متخصص دندانپزشک کودکان خوب در مشهد؛ علاوه بر تسلط به روانشناسی اطفال و نیز چگونگی برخورد با آنها می تواند با به حداقل رساندن میزان ترس و درد، در کمترین زمان با جلب اعتماد کودک شما خدمات مورد نیاز وی را به بهترین شکل ارائه دهد.



بلیچینگ بهتر است یا جرمگیری؟

از جرم گیری برای از بین بردن املاح و جرم های روی دندان که به دلیل عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ایجاد شده اند، استفاده می شود. اینکار معمولاً باعث روشن شدن جزیی رنگ دندان ها می شود. اما در مواردی که زردی دندان ها ناشی از جرم نباشد و لکه ها به صورت ژنتیکی یا در اثر مرور زمان به وجود آمده باشند، از بلیچینگ برای سفید کردن ساختار دندان ها استفاده می کنیم.

به طور کلی در جرمگیری املاح و رنگدانه های خارجی از روی دندان برداشته می شوند، اما در بلیچینگ با نفوذ مواد شیمیایی به دندان؛ رنگ اصلی دندان چند درجه سفیدتر می شود.

نکاتی برای افزایش طول عمر بلیچینگ دندان

یکی از سؤالات رایج از سوی اکثر متقاضیان بلیچینگ مشهد، این است که بلیچینگ دندان چقدر ماندگاری دارد؟ پاسخ این سؤال به عوامل مختلفی بستگی دارد. در صورت رعایت تمامی مراقبت های قبل و بعد از بلیچینگ که در ادامه به توضیح آنها میپردازیم؛ عمر مفید بلیچینگ حدوداً به 2 سال هم میرسد.

اقدامات قبل از انجام بلیچینگ دندان

در وهله اول، حتماً برای انتخاب دندانپزشک تحقیق کنید و نمونه کار بلیچینگ دندان دکترهای مختلف را بررسی کنید. تحت هیچ شرایطی فریب تبلیغاتی مثل بلیچینگ دندان ارزان قیمت را نخورید؛ زیرا در صورت استفاده از مواد نامناسب و یا عدم مهارت کافی دندانپزشک، ممکن است اتفاقات ناخوشایندی برایتان بیفتد.

پس از انتخاب بهترین دکتر بلیچینگ در مشهد، باید توسط او معاینه شوید و در صورت وجود دندان های پوسیده آن ها را ترمیم کنید. همچنین جرمگیری دندان ها، قبل از بلیچینگ باعث اثرگذاری بیشتر بر نتیجه کار می شود.

تفاوت بلیچینگ با کامپوزیت و لمینت

 

بلیچینگ مناسب افرادی است که دندان های سالم و صاف دارند و تنها قصد آنها از انجام اینکار، سفید کردن دندان هایشان می باشد. در این روش دندان ها تراشیده نمی شوند و ماندگاری بلیچینگ، در بهترین حالت و با رعایت کامل بهداشت دهان و دندان حدود یکسال و نیم می باشد.

کامپوزیت برای تغییر رنگ و اصلاحات جزیی دندان استفاده می شود. در این روش دندان ها خیلی کم تراش داده می شوند یا اصلاً تراشیده نمی شوند. دوام کامپوزیت بیشتر از بلیچینگ و در حدود 5 تا 7 سال است.

چنانچه متقاضی انجام کامپوزیت دندان در مشهد می باشید، کلینیک دندانپزشکی بارانا با سابقه درخشان و برخورداری از پرسنل مجرب و دندانپزشکان حرفه ای در سطح شهر مشهد، آماده ارائه انواع خدمات به تمامی مراجعه کنندگان خود به صورت همه روزه می باشد که برای دیدن نمونه کارهای بیشتر، می توانید روی لینک فوق کلیک کنید.
طرح لبخند با لمینت برای اصلاح انواع شکستگی، نامنظمی و فواصل بین دندانی استفاده می شود. در این روش برای قرار گرفتن قالب سرامیکی ساخته شده، ضخامت کمی از مینای دندان تراش داده می شود. لمینیت نسبت به دو روش دیگر ماندگاری بیشتر و طول عمری بین 7 تا 10 سال دارد.

 

ارتودنسی مشهد در کلینیک بارانا

ارتودنسی یکی از قدیمی‌ترین روش‌های دندانپزشکی برای اصلاح ناهنجاری‌های دندان‌ها می باشد. در کلینیک دندانپزشکی بارانا کلیه خدمات ارتودنسی مشهد از جمله ارتودنسی فک بالا و پایین، ارتودنسی تک دندان و… به بیماران عزیز ارائه می‌شود.


انواع ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان به دو روش کلی، ارتودنسی ثابت و متحرک انجام می شود. هر کدام از این روش ها نیز انواع مختلفی دارند که ارتودنتیست بسته به نیاز بیمار از آنها استفاده می کند. در ادامه به معرفی انواع ارتودنسی می‌پردازیم:

ارتودنسی ثابت

در این روش پس از نصب دستگاه ارتودنسی ثابت روی دندان، امکان جابجایی و کندن براکت ها وجود ندارد و معمولاً برای ناهنجاری های شدید دندانی استفاده می شود. طول درمان ارتودنسی در مشهد با این روش به طور میانگین 2 سال است، اما با توجه به نوع مشکل دندان ممکن است بیشتر یا کمتر شود.
ارتودنسی ثابت به گونه های مختلف انجام می شود:

ارتودنسی فلزی: رایج ترین و قدیمی ترین روش ارتونسی، استفاده از بریس های فلزی است. این بریس ها از جنس فلزهای ضد زنگ هستند و به همراه براکت دندان و سیم های فلزی به دندان متصل می شوند و ناهنجاری های دندانی را بهبود می بخشند.

ارتودنسی سرامیکی: بریس های سرامیکی از جنس کامپوزیت و سرامیک هستند و به دلیل شفافیت و همرنگ دندان بودن به سختی روی دندان قابل مشاهده هستند. این روش به ارتودنسی شفاف ثابت نیز معروف است.

ارتودنسی لینگوال: این روش مشابه ارتودنسی فلزی است با این تفاوت که بریس های فلزی به جای سطح دندان، به پشت دندان ها متصل می شوند و کمتر در معرض دید هستند.

ارتودنسی دیمون: یکی از روش های جدید ارتودنسی است که در آن براکت ها قابلیت باز و بسته شدن به صورت کشویی را دارند. این روش به دلیل داشتن قابلیت تنظیم خودکار، تعداد دفعات مراجعه به متخصص ارتودنسی دندان در مشهد را کاهش میدهد.